מטרונגב

מחפשים מקום יפה לקפה? קבלו 5 המלצות מובילות

df907d05996eab322457379a2af16ca0 (1)

אין כמו להגיע לפינה קסומה בטבע, לפרוס מחצלת, לפתוח פק"ל קפה ולהתענג עם המשקה החם תוך כדי בהיה בנוף עוצר נשימה, ביחד עם בני הזוג, המשפחה או החבר'ה.

אבל לאן לנסוע?!?!?

קבלו את 5 המקומות האהובים עלינו ביותר עם לינקים שיקחו אתכם ישר לשם.

חוליקאת

תצפית נופית מרהיבה על מישור החוף הדרומי עם כל מה שצריך לעצירת קפה מושלמת: 12 שולחנות פיקניק מוצלים, עמדת מנגל, פחים וברז מים. 

לוחות ההסבר שבמקום יספרו לכם את מורשת הקרב שהתרחש כאן בליל 19-20.10.48 בו כבשו לוחמי חטיבת גבעתי את מוצב חוליקאת מידי הצבא המצרי ובקרב נפלו 30 לוחמים, אותם מנציחה האנדרטה במרכז שולחנות הפיקניק. 

המקום מתוחזק באופן שוטף ע"י פקחי קק"ל שמשתמשים גם במגדל התצפית שבמקום לאיתור שריפות. (לא ניתן לעלות לראש המגדל).

לפרטים נוספים והגעה: https://bit.ly/3KsWI35 

חניון נבי מרעי ביער יד מרדכי

חניון רחב ידיים עם עשרות שולחנות קק"ל, חלקם נגישים לנכים, מתחת לעצי אקליפטוס ושקמה המנציח את אל"מ נביה מרעי, בן הכפר חורפיש שבגליל ששירת באזור שבו הונצח ונודע כאיש צבא משכמו ומעלה.

לפרטים נוספים והגעה: https://bit.ly/3pFZ5aL 

מצפור אסף סיבוני

מצפור עם תצפית מרהיבה על השקיעות של עזה, לזכר אסף סיבוני, בן קיבוץ ניר עם, שנפל באסון המסוקים (4.2.1997) כששני מסוקי יסעור התנגשו מעל מושב שאר ישוב, בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון. בן 20 בנופלו.

הסככה והנוף עוצר נשימה שנשקף ממנה, יזמינו אתכם לפתוח פק"ל קפה ולהנות מצליל הפעמונים המהדהד של חלילי הרוח הענקיים המוצבים במקום.

לפרטים נוספים והגעה: https://bit.ly/3sNrbCW 

תצפית אורלי נוף דורות

מרפסת תצפית תלויה הצופה על נחל רוחמה ושדות עד האופק ורק מחכה שתבואו להשען על גדר העץ שלה עם כוס קפה ביד ולשאוף פנימה את הנוף הקסום. 

מעדיפים לשבת? למרגלות המרפסת תמצאו בוסתן עם 2 שולחנות פיקניק ועצי תאנה, שקמה, זית ועוד.

התצפית הוקמה לזכרו של אורלי ארצי ע"י חבריו מהשייטת. אורלי ארצי היה ילד חוץ בקיבוץ דורות, בן יחיד לאם חד הורית ניצולת שואה. הוא התגייס לשייטת 13 ונפל בתאונת צלילה ב-1974 וסדרת שלטים כחולים מספרת את סיפורו.

המקום מקסים בכל ימות השנה, מומלץ במיוחד להגיע לכאן בחודשים ינואר – מרץ, כשמרבדים צהובים של חרדלים וחרציות, מנוקדים בכלניות, מקיפים את הבוסתן ומרפסת התצפית.

לפרטים נוספים והגעה: https://bit.ly/3HSvd13 

העץ הבודד

עץ בודד וספסלים הצופים על נוף שדות מדהים בין קיבוץ רוחמה לבית קמה. 

המקום הזה פשוט יגרום לכם ולהתאהב בו. אבל לא רק לכם… במקום נמצאת אנדרטה לזכרו של דן שניר שנפל בעת מילוי תפקידו ב-16.3.2010 שנהג להגיע אל העץ ולהנות הפסטורליה הבלתי נגמרת סביבו.

לפרטים נוספים והגעה: https://bit.ly/3pLxwwK